minnyapsykolog.blogg.se

Tänker vara anonym i denna blogg, har i praktiskt taget hela livet haft psykiska problem. Misshandel inom familjen, mobbing, utanförskap, trakasserier, våldtäkt osv osv. Har i några år levt med en partner som inte varit så snäll. Jag har så sjukt mycket djupa tankar och behöver skriva av mig.

God morgon

Kategori: Allmänt

Idag är det onsdag. 
Låg och tänkte igår, innan jag lyckades somna, på vad som är äkta eller inte.
Vad som är värt och inte värt. Är så svårt att gå in på vad det handlar om, får se om jag törs om ett tag nu när jag börjat att öppna mig.
 
Det tar så hemskt med energi att gå och må dåligt hela tiden, vara orolig & nervös, tankar hit och dit, rädsla, oro för framtiden, oro för hur jag beter mig och främst hur andra uppfattar mig. 
Jag är livrädd att jag kör mitt race liksom, och inte ens ser hur jag kanske beter mig på ett konstigt sätt i andras ögon. 
Tänker ni (enstaka som faktiskt hittat hit) så?
Jag vet ju att man ska va sig själv, man ska vara stolt över sig själv och allt man gått igenom.
Men jag kan inte undgå att ha mina tankar ändå..
 
 
 
Kommentera inlägget här: